четвер, 14 травня 2015 р.

Вибір професії Європейський досвід (1)

Вибір професії Європейський досвід – Навчайся усе життя
Ким бути? Яку професію вибрати? В який ВУЗ вступити? - ці та інші питання повстають у багатьох випускників українських шкіл. Це ж питання час від часу з’являється у студентів, які з деяких причин вибрали небажану або нецікаву професію.
В віці між 16 і 18 років можна так охарактеризувати абітурієнта перед 4 викликами:
а) брак досвіду - середня школа недостатньо профілює
б) батьківський вплив
в) нерозкритий потенціал
г) домашня зона комфорту

Ці 4 чинники зменшують наш шанс  на самостійний вибір. На мою думку, спершу потрібно пізнати себе, щоб у майбутньому займатись тим, що буде приносити як задоволення, так і винагороду. В такому випадку, погоджуюсь з твердженням Ярослава Рущишина, що  оптимальним стартом  для підприємливих людей є гуманітарний бакалаврат: філософія, дизайн, філологія або історія, соціологія, психологія, а магістр –  сфера, в якій знайшов себе студент.
а) Отже через брак досвіду неможливо дізнатись, що саме до вподоби. До прикладу в Малайзії існує науковий центр, де діти можуть спробувати себе в ролях пожежника, лікаря, будівельника. В Варшаві є центр Науки Копернік.
б) батьки мають великий вплив, це з одного боку добре і погано. Добре оскільки вони маючи досвід можуть запропонувати (демократичний підхід) вибір професії, а з іншого насадити свої уподобання (авторитарний підхід), або і зовсім бути індиферентними.
в) ті кандидати, які за час свого дитинства спробували себе у спорті, у музиці, у танцях, в мистецтві і інших напрямках мають більше усвідомлення про свої уподобання
г) не усі можуть легко покинути на довгий час свій дім і поміняти його на гуртожиток. Але чим швидше тим краще. 

Як казав відомий винахідник Стів Джобс: Успіх Apple лежить на перетині двох вулиць: гуманітарної та технічної”. А це означає, що у сьогоднішньому розвинутому світі цінуються такіуміння як знання історії, креативне мислення, знання людської природи, де людина стає в центрі уваги послуг та продуктів. І той хто найкраще засвоїть уміння розуміти людей, завжди зможе себе зреалізувати у будь якій сфері.

Якщо звернутися до переваг навчання за кордоном, то вченими було доказано що навчаючсь за кордоном, людина більше буде схильна до відкриття власного бізнесу чи справи. Постійний стрес заставляє людей використовувати свій потенціал на високих оборотах, що неможливо в домашній зоні комфорту, навчаючись у своїй країні, де все просто та зрозуміло.

Як такої формули успіху не існує, оскільки  у кожного є свої сильні і слабкі сторони. Проте вибравши на першому рівні гуманітарну науку (виклик  - а), що дасть Вам дослідити свою сильну сторону (виклик - б) та розкрити свій потенціал (виклик - в). І навчання за кордоном дозволить (виклик  - г) підвищити зону коморту, тим самим отримати життєвий досвід. 

З власного досвіду, аж у 26 років усвідомив, що мені до вподоби і в якій сфері я хочу себе реалізувати – а саме маркетинг. Болонський процес, на основі якго в усій Європі ведеться навчання, якраз дозволяє людям учитись усе життя, міняючи сферу заінтересовань.

Пришляк Михайло
Координатор міжнародних студентів
Випускник англійської філології та
післядипломного навчання по напрямку Психологія продажів та маркетингу

Університет SWPS, Польща 

Немає коментарів:

Дописати коментар